Affärsvillkor
Betalning
Hidayah accepterar betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Betalningen dras från ditt konto först när varan skickas.
Alla belopp är inklusive moms.
Hidayah använder en godkänd betalserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att ingen kan läsa dina uppgifter.
Leverans
Hidayah skickar beställningar på alla vardagar, för beställningar lagda innan kl. 15:00.
Hidayah använder Postnord, GLS och Dao för leveranser.
Reklamationsrätt
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning.
Reklamationen gäller inte för fel eller skador som uppstår vid felaktig hantering av produkten/tjänsten.
Hidayah täcker returfraktkostnader i rimlig omfattning.
Vid retur
För att returnera eller reklamera, vänligen skicka dina ärenden till:
Hidayah
Agervang 27 1th
4300 Holbæk
Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav.
Återbetalning
Om återbetalning har avtalats, vänligen skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det avtalade beloppet.
Ångerrätt
Det finns 14 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webshop.
Tidsperioden räknas från den dag då du mottar din beställning.
Returkostnader bekostas av kunden.
Ångerrätten måste anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet, och retur ska skickas tillbaka senast 14 dagar efter ångeranmälan.
Meddelandet måste skickas via e-post till support@hidayah.dk. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt standardformulär för ångerrätt och skicka med returen.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du får prova varan på samma sätt som om du vore i en fysisk butik.
Om varan har använts utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ångrat köp bara får en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans handelsvärde.
För att få hela köpesumman tillbaka måste du alltså behandla varan som om du vore i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i bruk.
Klagomöjligheter – översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt som köpts i vår webshop kan du skicka in ett klagomål till:
Center for Klagelösning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klaga till Center for Klagelösning via Klageportalen för Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Om du är konsument och bor i ett annat EU-land kan du lämna din klaga via EU-kommissionens online-klagomålsplattform.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/odr
När du lämnar klagomål här måste du ange vår e-postadress: support@hidayah.dk
Lediga Jobb
Modeller Søges
Vi söker alltid nya ansikten! - Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Delar du vår passion för modest klädsel och vill inspirera samt göra skillnad för systrar på deras resa med eller mot hijab, eller annan modest klädsel? Då är det dig vi söker!